Pages

Previous Entry Kena Baca Jugak :)

Tuesday, 11 October 2011

DAY 52 (18/8/2011) - "Friendship Last Longer Than Love"

* Judit Egri,just met her yesterday (10/10/11) at Budapest city for sight seeing *






Al-Fatihah bwt Datuk Mohd Jais Ahmad...
kenangan lagu2 Hari Raya beliau akan tetap mengusik jiwa ku..
this is special for those who really love his music :)




this is Quick update video from me :)



Nak citer pasal PERSAHABATAN..

semakin hari semakin tak sempat aku nak tulis blog2 baru sebab
aku banyak sangat terbazir masa untuk upload entry baru setiap mlm..
jadi terlajak sampai ke 3,4 hari kemudian baru nk tulis..
by that time dah lupa BANYAK benda..
tapi xper,
perjalanan hidup disini hampir sama setiap hari..
cuma yg membezakan hanya pengalaman2 baru & cerita2 baru yg berlaku disini yg ingin dikongsi..
selebihnya aku just nak KONGSI apa yg terlintas di benak pikiran atau apa yg ngam jer la..haha

PERSAHABATAN / FRIENDSHIP

bukan friendster bukan intership..

SETIAP kali aku pergi yoyo trip atau menjelalah negara orang lain,
aku mesti akan cari kawan baru & jalinkan PERSAHABATAN..
ini bagi memudahkan aku di MASA HADAPAN kot2 nak dtg balik negara dorang atau
singgah di negara2 berjiran dgn dorang ker..
atleast aku ada someone untuk dihubungi kalau2 berlaku EMERGENCY..

kau kat tanah asing bai,saper lagi kau nak cari selain dr EMBASSY??
paling cepat cari kawan2 laa..
kena kau pergi negara yg takder MALAYSIAN embassy camner??
2009 dulu pergi Bolivia tak der embassy Malaysia pun..
paling dekat kt negara Argentina jer ada Malaysian Embassy..

aku ada terbaca,kalau takder perwakilan/kedutaan Malaysia kt negara yg kita lawati tuh,
kita bole minta bantuan atau laporkan diri kita kt
Embassy British jer..
sbb kita dibawah negara2 Commonweal..*ntah betul aku eja ke idak*

tapi time aku HILANG PASSPORT kt Boliva dulu nak laporkn kt British Embassy..
tapi embassy British kt negara tuh pun takder saper yg tau..
sengal giler..
nasib baik aku jumpa balik passport aku tuh kt longgokan menggunung sampah sarap..*citer lama malas nk citer balik*

balik pada persahabatan tadi..

2011 Hungary nih banyak cari kwn dr negara2 lain..
bukan dr Hungary jer..
sebab ramai orang2 yg aku jumpa adalah pelancong..
dorang datang kt Hungarospa nih pun untuk bercuti jer..
so,paling lama pun seminggu jer dpt jumpa dorang..pastu dorang dah balik.
mana yg boleh bwt kawan aku akan mintak contact FB dorang..
senang nk add FB pastu in future bole contact dorang jer kalau2 nak dtg negara dorang *kot2 ker*
____________________

* he's not our friend! just a random Drunker at Hungarospa..owh btw,im holding a paper-art yoyo made by Judit :) *

Romania,Russia,Poland,Slovakia..
antara negara selain dr Hungary..

kebanyakan yg aku jumpa slalunya mesti last day dorang kt Hungary..
so memang takder peluang nak jumpa lagi la..
aku mintak FB dorang memana yg sempat..
bole talk lebih lanjut pasal yoyo & hobbies dorang..
tolong connectkan dorang dgn yoyo ocmunity tempat dorang..
bole chatting & kasi more info kalau dorang betul2 minat pasal yoyo..
kadang tuh sembang pasal hobby lain gak..
kadang sembang pasal negara dorang..kongsi2 maklumat pasal negara masing2..

mana tau kan in future dorang atau aku sendiri yg berpeluang melawat negara masing2..

so far yg aku dah dpt connect ramai dr Poland (org europe panggil POLSKA)..
baru tau haritu kenapa ramai sangat org Poland dtg Hungary untuk bercuti..
1 sebab bole tahan dekat la..selang 1 negara dgn Slovakia jer..
1 lagi sebabnya Hungary lebih MURAH untuk spend compare dgn negara2 EROPAH yg lain..

bagi dorang negara2 Eropah belah barat MAHAL untuk berbelanja..
yer la,UK,Holland,Autria,France dan mana lagi? Ireland?
haaa..tu negara2 mahal la tuh bagi dorang..

dr Romania adalah sorang mamat tuh yg minat SESANGAT dgn yoyo..
katanya dah lama nak try cuba belum berpeluang & takder kawan katanya..
takder org untuk bertanya kt tempat dia..
kebetulan pulak di pun main kamera..
photogeraper wedding..

*minggu lepas aku 4 hari lepak dgn dia kt Romania kitorang Road Trip pergi Dracula Castle..nak citer lebih lanjut korang kena tunggu entry DAY 103..hahaha*
________________________________

*girl yoers from Slovakia,boys beside girl from Hungary & 2 boys at the most left from Poland *

Ukraine,Russia,Slovakia,Czech Republic pun ada jugak berkenalan..
tapi SUNGGUH rugi sebab mostly dorang bdk2 kecik jer..bdk skola rendah..
mana ada FB punya..
tapi sungguh BERBAKAT main yoyo..
atleast sebagai seorang beginner dorang sangat BAGUS dlm mengendalikan yoyo..

aku sungguh kagum dgn dorang..
takper la,bagi aku kalau dorang betul2 minat & teruskan main yoyo bila balik negara dorang,
AKU PASTI 1 hari nanti pasti dorang akan muncul
dlm persada yoyoing international..
that time aku bole contact dgn dorang balik..
sebab mutual friend yoyo dlm dunia nih ramai kot..haha

ada gak tuh geng2 dr Russia yg aku tak sempat nak mintak FB sbb x berpeluang jumpa dorang..
aku nak sangat 1 hari pergi Moscow main salji sambil bercuti..haha..
ambik gamba depan bangunan ala2 ‘masjid’ gula2 dorang tuh..haha!!

jangan tak percaya ok dengan main yoyo jer kita boleh travel negara orang..
kalau yg BETUL2 BERBAKAT & BERTUAH macam professional yoyo player lain,
boleh bwt WORLD TOUR atau paling koman pun travel merata2!..
John Higby antara yg paling aku sanjung..
dia tuh busker artist..
___________________________

* they all very2 good! within a few days manage to do some basic trick *

dgn minat dlm yoyo jer dia dah TERKENAL 1 dunia..
dlm dunia intertaiment busking dia mmg cukup dikenali..
World Record holder tuh..
korang google sendiri mesti jumpa banyak info pasal dia..
google YOYOMAN atau JOHN HIGBY jer..

ramai lagi geng2 yoyo yg dah pusing merata negara,
masing2 dgn gaya & cara tersendiri..
new skool,old skool..tetap sama,pusing dunia sbb nak SHARING PASSION & MAKE FRIENDSHIP..



ok lar,thx jugak kt korang yg masih setia dgn berkawan dgn aku melalui blogging nih..
dah semakin kurang yg singgah kesini..mungkin disebabkan aku dah JARANG UPDATE dgn cepat..
aku selalu lewat 3,4hari..kadang tuh seminggu tak sempat nk update..well,sejak tinggal sendirian nih semakin SERABUT aku..dok termenung sendirian jer..
tapi,Road Trip ke Romania minggu lepas betul2 kenangan terindah bwt diri aku..
banyak video yg aku shoot..
selagi korang masih setia bersama FB ApertureKU,pasti korang akan berpeluang menonton apa hasil yg telah aku shot di Romania & juga di Hungary sendiri :)
As'salamualaikum.



0 Comments:

Post a Comment