Pages

Previous Entry Kena Baca Jugak :)

Saturday, 24 September 2011

DAY 48 (14/8/2011) - "Bull Whip Experience"

* top of Light House - Hungarospa icon *

Hari AHAD di Hungary..
penat pulak aku nak menaip terus menerus nih..
dah 3,4hari tak sempat nk tulis blog..
asyik sibuk dgn nak upload yg baru jer dlm blogspot sampai TERTIDO sambil duduk
& laptop di riba jer..
amacam?GEMPAK TAK style tido aku..haha






Hari AHAD di Hungary..
penat pulak aku nak menaip terus menerus nih..
dah 3,4hari tak sempat nk tulis blog..
asyik sibuk dgn nak upload yg baru jer dlm blogspot sampai TERTIDO sambil duduk
& laptop di riba jer..
amacam?GEMPAK TAK style tido aku..haha

bwt korang yg masih baru dlm blogspot aku nih,
aku sarankan korang baca la dari entry HARI PERTAMA
perjalan aku di tanah Eropah nih..
minta maaf awal2 sebab::

1) aku suka bebel / EKONOMI PERBUALAN yg panjang2
2) 90% penulisan berkenaan peribadi yg sedang dilalui di tanah Eropah
3) Gamba yg dimasukkan lebih ke arah foto amatur & peribadi,sbb aku takder masa nak penihg2 pikir pasal ARTISTIKA fotografi.
4) penggunaan ayat yg kadang2 atau selalunyer TERLALU KASAR..sebab blogspot adalah dunia SEBENAR DIRI AKU.
__________________

* belon ajaib..pernah tengok mesin tiup2 bwt buih2 belon tuh?haaa..nih material yg tidak meletup punya! *

owh yer,TERIMA KASIH / KÖZÖNÖM / MUCHAS GRACIAS
untuk mereka yg masih setia dr permulaan sampai waktu ini..
aku boleh nampak la kawan2 yg setia tuh dr LIKE yg dorang click kt BAWAH sekali tuh..
tapi betul2 baca ker atau sekali imbas jer sekadar tengok gamba2??
paling hampeh pun sekadar click LIKE jer..
x buka pun blog nyer..hahahah!!
xper2,TERIMA KASIH jugak beb..
atleast korang peka kan :)

harini nak citer apa pulak??
perjalan hidup masih sama pergi masuk HUNGAROSPA main yoyo..CUCI MATA + kurang pahala sbb bulan puasa hari ke-14..
* dah banyak gamba2 belanja yg aku up dlm entry2 yg sebelum nih,korang yg sangap nk tengok tuh carik la sendiri..haha *
___________________

* wahh..belanja! belanja! belanja! - tapi bila dah setiap hari tengok pun dah bosan :( *

Cuma nak kongsi cerita pasal 1st time aku main
WHIP

HUNGARIAN BULL WHIP..
nama asal benda nih aku rasa WHIP la kot dlm bahse ingeris..tapi bahse Hungarian aku kena tanya balik..haha

TENGOK ORANG LAIN MAIN NAMPAK SENANG…

tapi bila dah try sendiri MEMANG SUSAH..
susah bai nak control libasan yg terakhir untuk kasi whip tuh meletop!
nak swing memang senang..tapi nak hasil kan SONIC BOOM sound tuh SANGAT SUSAH!
________________________


* 2 icon Hungarospa di bahagian Mediterranean Beach *

ada teknik dia..
1x pusing keliling badan & half way lagi kena libas counter rotation asal dia dengan sepantas kilat / sepenuh tenaga..
*ok apa yg aku merepek nih aku sendiri tak faham! haha*

kalau korang baca sambil BAYANGKAN mesti faham punya..
tak faham jugak??
BUKA YOUTUBE SEARCH SENDIRI..
aku ada jer bwt video aku main whip tuh tadi..
nanti2 la dah balik Malaysia baru edit semua haha..
______________________________
ok aku sajer jer letak video bullwhip dr HotChics nih..hahaha



Tokey kedai tuh ada 2org anak laki kecik..
SANGAT HEBAT MAIN NATANG JADAH WHIP nih.
teknik untuk budak kecik lain macam skit..
lagi cool & style..
sebabnya dorang nih badan size kecil,so dorang kena bwt 1x rotation badan sekali untuk dapatkan
momentum libasan yg diperlukan untuk mendapatkn SONIC BOOM SOUND tuh..

senang giler jer tengok budak tuh main..
siap dia perli aku tau..

“haaaa,MAIN YOYO kau hebat kan..dok ajar2 kitorang camner nak baling yoyo.
sekarang hambik kau,tak reti main whip rupanya..”

*ok,budak tuh bercakap dlm bahse hungary tentunya..cuma aku faham dr gaya percakapan dia tuh kutuk aku hahaha*
________________________

* papaku cool haha *

Aku ingat aku nk beli benda alah tuh nanti..reger dia dlm RM80 camtuh kalu x silap..
tapi kalau aku slow talk dgn bapak dia maybe boleh dapat special price punya la..
hermm..penjagaan bukan senang benda nih..
kena skali skala waxxing kan dia..
sbb material Whip nih dr kulit..
so supaya nak maintain elastic & soft texture dia kena la waxxing..

aku sajer nk beli bwt sebenier / koleksi peribadi gantung kt rumah jer..
nak main kadang2 jer kot..

OIA..(oh i ya)
tadi masa main Whip tuh bahu kri aku dislocate!!
perghh…SAKIT TAK HINGAT..
nih berpunca dari aku yg asyik dok tukar2 tangan..
kejap main pakai tangan kanan,pastu tukar2 tangan kiri.
__________________

* comel tengok budak2 nih >

* haa...ni la punca budak pompuan SEMALAM tuh bole menang *

* saper baca entry SEMALAM?? haaa..ni la mamat beskal yg aku citer pasal leading groups tuh *

Lain tangan,lain arah pusingan/swing Whip nih..
so aku pulak yg sengal toyib sangat p swing untuk tangan kanan TAPI pakai tangan kiri..
haaaaaaa..hambik kau,time nak libas kasi bunyi tau2 bahu aku yg berbunyi..haha
cover line punya pasal,aku teruskn jer main..walaupun sakit x hingat..

ok fine,aku dah lupa apa jadi malam ahad haritu..sebab nyer
aku tulis nih 19hb OGOS!! hari Khamis dah!! hahahaah..
lambat 4hari baru nak sambung balik..
itu hari tulis separuh jer..haha

kk Sziastok!



__________________________

* kalau la aku ada sebijik moto camnih,comfirm aku WORLD TOUR  *
haaa...dah tengok gamba2 belanja tuh takkan tak reti nak click LIKE kot..apa la korang nih,dah singgah komen/salam pun idak..LIKE pun idak..tunjuk skit sopan santun ketimuran kita tuh boleh tak :)

1 comment:

  1. memang masyuk la ko 'belanja' hari ni....hehehee

    ReplyDelete