Pages

Previous Entry Kena Baca Jugak :)

Friday, 16 September 2011

DAY 44 (10/8/2011) - "Blue Skies,White Clouds"

* awan kepul2 cam cotton candy *

Setiap hari bila nak start tulis jer mesti aku dah lupa nak tulis apa..
sedangkan tadi seharian dlm otak dah duk susun ayat2 jambu..haha

nih haa FB Comment box yg sengal kadang2 muncul kadang2 menyorok..kalau tak NAMPAK jugak sila pegi ke MAIN PAGE blog ini :)







Harini baru aku terpikir nak cari live streaming tv kt Malaysia..
sedangkn dah sebulan lebih tak pernah nak terpikir cari tv Malaysia Live
asyik dok dengar radio KLfm dgn JAKfm jer..
JakFm tuh radio Jakarta Fm..101fm..
dulu 2007 slalu dgnr radio2 indo sbb lagu & pengisian celoteh dorang syiok..
dengar pulak slang anak Gaul jakarta..lagi la terkekek2 aku gelak haha..
________________

* hot water bath - ini patutnya gamba untuk entry SEMALAM *

Kalau ikutkn tarikh harini 10hb Ogos..dah Ramadhan ke 10 berpuasa..
aku kt sini kalau boleh nak sentiasa makannn jer kerjanya..
tak kisah la.janji ada kunyah2 jajan ker..
bukan sbb tak larat berpuasa..
tapi disebabkn kekurangan pilihan makanan kt sini..
balik2 makan benda yg sama jer..
paling sedap aku rasa :

5) Burger
4) Spaggeti
3) Pizza
2) Keropok Lays
1) MAGGIE!!!

itu jer bagi aku pilihan makanan paling sedap kt sini..
kalau boleh nak jer setiap hari makan jajan jer..
bosan dgn makanan2 berat dorang..
_________________

* siapa nampak apa yg cuba sya tunjuk disini?? sila berikan jawapan anda di FB comment BOX diatas :) *
Eh,harini cuaca sikit punya sejuk!..matahari memang terik tapi suhu sejuk & angin dia perghh..
tangkap gigil jugak ler..
langit cerah kebiruan jer harini..
awan berkupul2 eh silap..berkepul2..
memang cuaca yg sesuai untuk mengambik gambar..haha

TIPS UNTUK PHOTO.

selalunya kalau nak dapatkan cuaca langit yg cerah kebiruan pada waktu siang,
korang pastikan MALAM SEMALAM ATAU SEMALAM adalah hari HUJAN LEBAT..
selalunya aku pakai trik nih jer..
kalau semalam hujan lebat sampai ke mlm atau pagi,
esok petang nyer atau siang cuaca pasti CERAH & LANGIT KEBIRUAN & AWAN KEPUL2..
time nih la terbaek kalau nak shoot view atau landscape..
___________________


* ini bentuk tangan pulak *

Sory,aku bukan fotografer pro pun..
aku suka amek gamba apa yg aku nampak & apa yg aku nak simpan sebagai kenangan..
tak kisah la aku pakai DSLR atau iPhone aku..
janji moment yg aku nak tuh dpt aku freeze & abadi selama2nya untuk tatapan peribadi..
kalu bernasib baik aku share dgn korang..
kalau tak mmg terperuk dlm laptop jer..

owh yer,belum selesai disitu..
tunggu sampai SUNSET / matahari petang / terbenam..

PERGHHHH..ini lagi syiok! 
cahaya kekuning2an & orange2 skit disebalik awan petang yg kepul2 tuh..
lagi BONUS gamba korang kalau korang pandai cari angle & timing yg tepat untuk shoot.
bole bwt macam2 time nih..silhouette ke apa jadah la..
tak reti nk cakap macam2 sbb bukan bidang kepakaran aku fotografi nih..haha

share gamba2 harini dgn previously yg aku sempat snap time cuaca menarik & sunset..
________________________


oowwwwhhhhhhh!!!! BELUM SELESAI DISITU LAGI KORANG!
jgn ambik gamba sampai SUNSET JER..
MALAM ADA JUGAK!

LAGI BONUS KALAU MALAM BULAN PENUH / PURNAMA

langit clear & boleh nampak bulan terang dgn JELAS!!
lagi BONUS BESAR kalau ada sedikit awan kepul2 disekeliling bulan terang tuh..
baru syiok moment dia ala2 movie dracula dgn anjing melalak tuh..haha

petang tadi tak dapat nk snap sunset sbb tak bawak kamera time berjalan kt street..
malam nih pun RUGI GILER tak dapat snap bulan terang + awan kepul2 sekeliling dia..
per giler bai..luar SEJUK GILER TUH..
tak sanggup aku nak gigil2 kan badan aku kt luar..
esok2 atau lusa baru snap bulan terang..
sbb mlm nih belum nak PENUH lagi bulan mengambang tuh..
esok aku rasa dah start penuh kot..
_______________


hermm..banyak benda dah lupa apa nk tulis harini..
abaikn jer la..esok2 kalu ingat aku tulis lagi..haha
eh,jangan lupa,SETIAP HARI ada entry baru tau..

akan berlarutan sampai la pulang ke tanahair hari ke-90 atau mungkin terlajak skit kot..
k bye.
____________________

* langit yg selalunya cerah di Hungary - Subhan'Allah *

haaaaaaaa…..jap2! nak tambah skit lagi nih..korang mesti pernah tengok kt tv kan weather forecast
yg mat saleh punya versi tuh..
ala..yg ada awek berdiri depan screen besar yg ada tunjuk gamba peta dgn logo2 awan,hujan,matahari dgn salji turun tuh..
haaa,kt sini waktu mlm punya weather forecast ada tunjuk ramalan Bulan mengambang gak..
fasa bulan terkini la lebih tepat..
bulan sabit ker,anak bulan ker,bulan purnama ker,bulan februari ker,anak bulan ker,bulanan ker..
waktu mlm2 tetiba ada ramalan kaji cuaca untuk esok..

ok lar tuh..malas sambung lagi..kang berjela2 haha..
_____________

* Mikolaj Kierzkowski - sikap sopan dia bwt aku suka kt dia..hope to see you again in future*





ramai org yg tak suka komen blog entry..tapi suka click LIKE kt bwh nih..itu pun dah memadai bagi aku :) terima kasih kwn2 ku ..

0 Comments:

Post a Comment