Pages

Previous Entry Kena Baca Jugak :)

Monday, 22 August 2011

DAY 24 (21/7/2011) - "Disney & Self Experience"

* Hungary adalah RIGHT-HAND SIDE driving *



Bangun pagi cam biasa DENGAN MALASNYA!
815am dah bangun mandi manda terus break1st..
harini g 1 lagi town..aku xleh nak hafal sangat la nama2 town kt sini..
susah bebenor nak hafalnya…
NAK SEBUT PUN TERBELIT2 LIDAH…inikan pulak nak menghafal..! haha!!

Memberi sedikit kata2 semangat amatlah bernilai bwt masa ini kerna ucapan2 HARI RAYA bole membuat diri ini berubah menjadi incredible hulk




* mana ada bukit bukaut & gunung gunang di tanah Hungary kecuali sedikit sajer dr North Hungarian.itu pun 1014m jer highest point *
Kalau nama pendek2 & sedap didengar xper la jugak senang nk hafal.haha
town dia xder la besar sangat..tapi cantik,menarik tertarik kau memamng da’bomb la..

harini dapat 1 LAGI PENGALAMAN BARU

korang pernah tengok katun Disney x?xpun kt mana2 katun yg berasal dr USA mostly laa..
pernah x tengok babak dimana seekor burung enggang/bangau kot yg besar2 warna putih tuh buat sarang atas serombong rumah orang???
HAAAAA…..aku nampak benda tuh harini!!
mula2 aku rasa cam mimpi! sbb aku tengah nk tido dlm keter tadi..
tetiba tengok atas serombong rumah org tuh ada 1 sarang burung BAPAK BESAR punya sarang!..
lagi besar dr jamban duduk tuh!haha..
kira muat la untuk orang dewasa duduk atas dia..
_________________________

* ini jer gamba dr town-yg-aku-lupa-nama tuh dpt dikongsi.next entry aku up yg lain pulak *

Serombong rumah tuh haper??!?!
alaaa….setiap ruah kt negara2 4 musim kan ada orang panggil CHIMNEY tuh..
haa..menarik dowh tengok benda nih!..sarang burung dia dibuat dari ranting2 pokok yg lebih besar dr normal punya sarang burung..
pastu burung tuh berdiri kt atas serombong…
dah le size dia besar..
rasa seram plak tengok burung camtuh punya besar atas bumbung rumah..
kalu kt KL GAGAK HITAM ada lah..haha
paling comel pun burung pipit jer kot.

ingatkn burung yg bertenggek tuh sekor 2 jer..
rupa2nya ada banyak!
hampir setiap rumah yg ada Chimney tuh ada pokok yg bertenggek..
aku x sure kenapa dia tenggek kt Chimney jer.xder pulak dia tenggek kt atas bumbung..
ok,chimney/serombong tuh mmg la atas bumbung..
tapi secara TEPATNYA burung tuh sendiri tidak akan tenggek kt bumbung/atap rumah tuh..
dia tetap tenggek kt chimney/serombong tuh..
mungkin bagi aku dia tenggek kt situ sbb situ panas kot..xpun mungkin situ adalah tempat paling tinggi sesuatu rumah tuh..
so senang dia nk memantau/tengok keadaan sekeliling..hahaha
*aku x sempat nk grab camera untuk snap sbb duk dlm keter yg bergerak*
____________________

* ni ha SPESIS BURUNG yg aku tengok tuh..SEBIJIK situasi dia dgn gamba dr GOOGLE nih ;p *

Harini hari PALING SEMPOI..
xder bwt apa2 demos pun..
pagi tadi duk pusing2 town..just ajar sorang je budak kt dpn 1 kedai tuh..
pastu lunch hour balik hotel terus aku cepat2 main fb pastu TAIDOOO BAII…hahaha
balas dendam balik! xmoh buang2 masa main fbb jer..

lagipun cuaca mendung gelap jer..banya kedai tutup..gerimis skit & berangin..so mmg xder bwt apa2 demo la..haha
bernasib baik betul..
aku x fhm betul la..dah tido 2,3jam pun masih x cukup untuk aku..
masih terasa penat lagi..
jam 6ptg keluar ke street…
lagi syiok! main yoyo sebelum gelap malam adalah lagi syiok dr mlm2 gelap..
org lagi senang nk tengok kitorang main compare dgn bantuan cahya dr lampu2 jalan jer..
_________________________

* Euro Bungee yg hampir SETIAP HARI aku tengok..tak merasa lagi :(*
Aduh…semlm dah tertido dpn laptop..ni mlm nih pun sama gak..xlarat nak ngadap lama2 laptop nih..
asyik BERJALAN KAKI jer kt street..menjadikan SANGAT PENAT!
tenaga habis sia2 kt situ jer..
camner lagi perlukan tenaga untuk bwt show..
k r,aku dah x larat nk ngadap nih..
mau tido jugak..
salam rindu bwt semua kwn2 kt KL…
owh,btw dah HAMPIR SEBULAN aku kt sini..
kalau korang start baca entry yg nih,maknanya DAH 2 BLN aku kt sini..
ahhahah..aku sajer UP entry nih sebulan selepas aku tulis…
sebabnya aku sajer nak rahsiakn pemergian aku nih dr kwn2 semua..
xmoh kecoh2 sangat..
maknanya nnti aku dah balik KL baru la korang dpt baca entry2 bulan yg ke 3..haha
itu pun kalau ADA YG SUDI NAK MEMBACA…haha
thx yeh kt korang2 yg dah baca tuh..
eh,jgn lupa tinggalkn sikit2 komen kt setiap entry yg korang baca..aku just nak tau berapa ramai yg baca sebenarnya..hehe
TERIMA KASIH..GRACIAS,KOZONOM:)
ZZZzzz…..

*video respond untuk MATLUTFHI yg aku citer ITU HARI bakal siap dlm 2,3hari lagi macam lambat lagi jer nk siap..hahahah!! usaha keras nk siapkn harini jugak


http://www.buttonshut.com
_________________________

OKOK,ni sesi FOTO PERCUTIAN PERIBADI...so bukan nk tunjuk ARTISTIKA FOTOGERAPIK,takder masanya aku nk pening2 pikir apa aku nk amek..PnS sajer mana yg sempat


* pancing jer tulisan nih..sedangkn Muzium dia dekat 1km jln kaki.
* saper yg FOLLOW blog aku mesti kenal siapakah
budak yg SUKA INTERPRAME gamba aku nih! *
* aku sangat simpati memikirkan mereka2 yg bekerja di lapangan kerja sebegini..sangat susah hidup mereka *
* snap sbb awan sunset yg rare tapi syang sekali di halang oleh Hotel Silver yg sengal *
* tempat minum air percuma..rasa dia biasa2 jer *
entry2 yg lepas pun ada tunjuk gak tempat minum air di lokasi berbeza
* sos gantung - sangat efektif! *
* cuba korang teka artis jalanan ni bwt apa? jawab di FB komen section ok :) *
* xder ker kad raya dr Malaysia? *
* perlu ker tanda '+' tuh diletak di signboard yg gedabak nih? *
tunjukkan SOKONGAN ANDA dengan LIKE entry nih..bukan mintak korang PANGKAH PARTI apa2 pun disini

0 Comments:

Post a Comment