Pages

Previous Entry Kena Baca Jugak :)

Thursday, 18 August 2011

DAY 21 (18/7/2011) - "Calling,Yoing & Annoying"

* view dr lorong berdekatan dgn apartmant LORENA aku dulu *
Hari isnin setelah 21 hari di tanah Eropah,Hungary..
setelah lebih 2minggu bercuti relax & santai di Hotel & Apartmant Lorena..ini adalah hari isnin pertama yg HARUS BEKERJA..
sepatutnya isnin kitorang xder show pun..cuti hari isnin..
tapi sbb sebelum2 ni lepakk jer..so kena half day harini..

APA KATA KITA KOMEN & KONDEM DULU SEBELUM BACA??hahaha..lain skit harini;)



* sebelum kita mulakan DAY 21 nih nak pesan sekali lagi...harini gamba TAK SESUAI JUGAK..so,sharing gamba2 LEPAS yg diambil menggunakan iFon jer *


sila baca ENTRY SINI gamba2 berkaitan dgn kaki,rumah & Martini dibawah *


bwt 1 presentation jer dlm Hungarospa..jam 4pm hari dah hujan gerimis..haha untung giler..dpt rehat lebih skit..
tadi masuk park pun jam 1 jer..tido lewat.tapi bangun awal untuk break1st tapi tido balik x cukup haha..

choiiyyy….ingatkn tadi ptg lepas balik Hotel sbb hujan boleh relax2 kt bilik jer..
sekali tengah syiok2 tido tuh bole pulak Daniel suruh main yoyo kt street untuk mlm nih sbb beberapa kedai kt street dah mula jual yoyo..cis2 BEDEDAH (bedebah) betul..potong stim betul.dah le baru nk qada tido aku..arrrgghhhh..potong betul..
__________________

* SANGAT COMEY budak nih pakai "APAKAH-NAMA-TOWEL-BESAR-YANG-BOLEH-DIPAKAI-PEGI-SWIMMING-POOL-INI?!"..
design butteryfly lagi tuh..


KELAS BAHASA

RAMA2 = BUTTERFLY = MARIPOSA = PILLANGÓ (pil-lang-go)

malay-english-spanish-hungarian

hermmm..aku rasa bole jadi giler kot selama 3bln kt sini..
tiap2 hari nk mengadap si Keán (Khe-arn) anak bongsu laki si Garbo dgn Szilvia..
*baca ENTRY INI untuk mengenali siapa dia bdk kecik nih*

baru umur 6thn..tapi tahap KURANG AJAR dia boleh tahan gak..
bukan nk kata kurang ajar camner la..tapi nakal giler..
hyper-active pun dia,bising pun dia,ganas pun dia..
tiap2 hari dok Oño! Oño! (O-nyo) maksud dia MUMMY dlm bahse Hungarian..

tone panggil dia tuh dgn KEKERAPAN dia mengada2 panggil mak dia tuh yg buat kitorang SEMUA SERABUT!
Annoying giler sial dia tuh..suka sangat nk ganggu org lain..
tapi bukan takat ganggu mcm budak2 ok..
ni ganggu tahap menyakitkn hati..
sepak,tampar,tepuk,jerit apa lagi…
semua dia main bantai jer kt kitorang semua..Aku,Daniel,Diego dgn Fabian..

dia anggap kitorang ni cam kwn budak2 sebaya dia..
suka hati dia jer kadang sepak2 belakang kita..
eh,sepakan dia bukan calang2 ok..dia belajar TAIKwando (ok aku malas nk eja betul2..malas nk pikir)

mmg ada gaya sepakan dia..kalau bernasib baik bole la DAPAT tendangan padu maut dia sedas dua..
penerajang Gaban pun kalah kot.
cam celaka jer budak nih…
tadi mlm kitorang semua x sempat nk Dinner kt Hotel sbb Daniel yg sengal bole last minit bagitau 830mlm nak gerak g street..
cam syial betul..
dah la lapar bai..tadi minum petang punya makan pizza pun dah lumat dlm perut pun..
pastu bole pulak Kián main tepuk2 perut kitorang..perghh…aku leh sabar lagi la..
bole kontrol lagi muka ala2 comel..tapi kena kt Diego..mau meletup tadi dia dgn budak tuh..haha
senak siak budak tuh tepuk perut kitorang yg lapo giler nih..
________________________

* baru jumpa toaster nih pada 12hb July setelah selongkar dapur bilik Diego di Lorena Pansion *

kitorang semua gelar budak tuh DANGEROUS KID..yer la,time bwt show ker,dlm swimming pool ker,jln2 ker..kt restoren ker..
senang kata BILA2 MASA ADA DIA memang anda dalam bahaya..
sehari tak der dia MEMANG AMAN DUNIA NIH
korang mesti akan cakap…

“ALAAA…STANDARD LA TUH…BUDAK-BUDAK MEMANG NAKAL..”

korang kalu dah merasa kena penangan dgn dia BARU FAHAM APA ITU ERTI PENYESALAN..haha

baru 2minggu dgn budak nih pun kitorang dah naik menyampah dgn dia..tapi kitorang x tunjuk ketara sangat la dpn mak bapak dia..
dpn adik beradik dia mmg tau pun kitorang menyampah dgn Kián..haha
kalu ada abang dia si Kristov jer baru bdk tuh takut skit..
umur baru 6thn tapi gatal bole tahan…
kalu jumpa awek2 atau kezen2 dia yg hot,mesti dia CHAMPION la antara kitorang semua..

dpt peluk AWEK TUH PADAT2 SAMPAI LEMAS diri sendiri…hahaha!!
budak kecil yg gatal..dlm swimming pool asal boleh jer dia main tarik2 panties orang..
panties ok..PANTIES AWEK..aka Bikini orang pompuan..hahaha!!
______________________

* ingatkn rumah mat saleh kemas mcm dlm filem2 tuh..haha SEPAH jugak der *
* saper kata semua mat saleh masuk rumah pakai kasut?? *

okok tutup citer pasal lucah2 nih…haha
balik semula di hotel..hermm…ingatkn nk tido awal mlm ni..sbb esok pagi2 nak gerak g 1 town lagi..
ada bwt tv shoot kalu x silap aku..x sure la..
belasah la apa2 pun..janji setiap hari boleh berjalan dgn lancar & selesai segera TANPA DANGEROUS KID..haha
__________________

* koleksi dlm rumah dorang *

owh 1 benda lagi…aku tak faham betul la..
RAMAI giler orang cari aku kt sini…duk CALLING2 hp aku berkali2..no yg TAK KENAL pulak tuh yg ramai call..
no yg aku kenal berapa kerat jer yg calling..
mungkin hp xdpt nk detect fonbook aku kot..
tapi masalah lagi 1…aku dah reject call dorang,TAK RETI PULAK SMS AKU KER??!?!?!
kalau penting mesti dorang akan sms aku terus kan senang..
bukan aku ni sengal tak reti nak off maxis aku kt sini..
tujuan aku sentiasa on maxis aku adalah untuk kes2 emergency atau apa2 benda yg penting..

supaya aku bole sentiasa connect dgn org kt Malaysia tuh..
atleast aku sentiasa berhubung dgn org yg suka calling aku..
pastu mana yg aku kenal no tuh nnti aku msg balik la kt FB dorang jer..
kt sini bukan aku pakai no Hungary pun..
small town,bukan nk gerak kemana2 jauh pun..
lagipun yoyo tour kali nih x mcm yg sebelum2 nih..x perlu pakai hp pun..
_______________________

* view dr BALKONET (balkoni+kabinet) bilik hotel aku *
k r,dah jam 2am..aku nak qada tido balik..eheh
adios amigos:)
*SEBENARNYA HARI aku upload entry nih dah 18hb Ogos jam 540am! matahari dah terbit & aku mau tido cepat! itu pasal gamba x edit apa2 pun..letak watermark huduh tuh jer..haha..jgn lupa LIKE ApertureKu*



______________________________

OK2..disebabkan aku nih jenis MALAS UPLOAD GAMBA TERBARU
so, just nak citer latest news harini jer..17hb Ogos 2011

identiti terpaksa dirahsiakan...tapi sory yer sbb sya copy paste ayat2 anda ini sbb sya malas nk bwt ayat baru..sya nak tido cepat nih!

1) "bapak saya kata for a malaysian to go to hungary tu kira dah sangat baik"

- sebabnyer bapak dia kata.....


  • of all the places in europe ..... orang tak pegi hungary tu
  • orang pegi uk ke
  • italy ke
  • france ke
  • german pun kadang kadang je..
    saya dah pegi europe but like i said ..... hungary tak terpikir tapi bila tengok gambar sangat cantik
    bagus la jawa.....at least you are the few malaysians
    *hermm...bapak dia pun baca blog aku jugak ker???haha..giler cool ;)

    2) Aku sahur roti cicah soup jer..tapi si Diego 1 glass full of COKE!..haha..dia berusaha untuk try tahan makan & minum untuk harini..ganjarannyer aku blanjer dia burger berbuka nanti..hahaha...bukan aku CABAR dia..tapi dia sendiri yg berminat nak cuba..

    *owh2,btw UDEY ISMAIL pun dah bwt travelouge ke Hungary sebelum aku dtg sini..:)..yg lain2 mmber yoyo cam Dimi pernah sampai sini time Winter dulu..:)

NAK KOMEN MALU,TAKDER IDEA KATANYA..NAK KONDEM TAK SAMPAI HATI..
APA KATA korang click LIKE entry nih ;p..
*eh korang perasan tak kt bawah tuh pun ada LIKE button dr GOOGLE PLUS*


2 comments:

  1. kita bercerita la....sebab tu bapak saya tahu.....

    ReplyDelete
  2. anonymous:: hehehe...sharing cerita dgn bapak yeh...hehe bagus la..sharing pendapat & pengalaman dgn org2 lama nih..
    cam2 boleh dpt dr dorang:)

    ReplyDelete