Pages

Previous Entry Kena Baca Jugak :)

Thursday, 11 August 2011

DAY 14 (11/7/2011) - "Pindah,Altantuya & Gecko"

* sajer snap..ni semak kt tepi Apartmant aku *
* baru nak up entry hari ke-14 tapi Blogspot pulak bwt maintainance..cis2 terganggu kerja aku..
tadi baru selesai sahur dgn Kepopok Keropok Lays..pedas bukan main tapi SEDAP!
sebelum tuh dah makan roti cicah dgn soup sayur jer..pergh sedih roti jer setiap hari..T_T *

hari ke-14 terus tulis lepas selesai tulis entry hari ke-13 tadi…haha
ok,semlm sebelum masuk tido,Daniel ada bwt skit small meeting dlm bilik dia..
berita baik & berita buruk bagi aku..
hermm..nak citer berita yg baik dulu ke buruk yeh??

citer baik la dulu kan..haha
BERITA BAIK



1) hari rabu nanti nak pindah ke HOTEL SILVER..hotel 4 bintang yg lebih besar! hahaha…xyah nk duduk kt apartment LORENA nih lagi dah..
*jgn terkejut tetiba ada orang menyanyi bila buka page tuh..haha! tu ler bahse Hungary *

2) FREE BREAKFAST & DINNER kt hotel tuh nanti..dinner jer dorng x kasi drinks..haha PELIK kan ada jugak hotel yg x kasi drinks untuk dinner..haha
dpt free break1st dgn dinner nih dah bole saving skit duit dah..xyah nk makan kt luar jer..
itupun kalu bangun awal pagi la untuk break1st haha..

3) bye2 anjing!..xyah nk mengadap anjing tepi bilik aku lagi dah..so aku terlepas dr seksaan menghidu bau anjing setiap hari..bunyi bising anjing pun xyah nk dengar dah..
_____________________



* Nissan JUKE..kt KL hanya nampak time KL Motorshow itu hari jer..Kau ada? Sini dah ada..haha *
- btw gambar nih patutnya up entry
SEMALAM

BERITA BURUK

1) bye2 WIFI yg lajuu…kt apartment LORENA wifi dia boleh tahan laju gak la..torrent download aku SEMUA boleh siap dlm masa singkat..
movie pirates yg dah berbulan2 sangkut pun leh settled kejap jer kt sini..haha

2) adakah wifi kt HOTEL SILVER tuh akan bagus speed dia cam LORENA??sbb kt Lorena tuh private apartment/house/villa…so kitorang jer yg pakai wifi itu pasal la kot laju..
kt HOTEL berapa ratus pulak guest lain ada kot..share2 connection cukup aku x suka..cmner aku nk upload video nanti??download movie?lagu baru??huhuhuh….hope so la wifi dorang BERDEZUP jugak..

3) pocket money untuk meals kitorang kena cut $50 untuk support PERPINDAHAN dari villa LORENA ke Hotel SILVER…
kos untuk tinggal kt Hotel tuh cuma lebih sedikit jer compare tinggal kt villa tuh..
beza besar nyer macam2 la ada..
korang pikir sendiri la kot perbezaan antara duduk kt PRIVATE VILLA/HOUSE dgn tinggal kt HOTEL 4 BINTANG yg ada swimming pool besar & service2 hotel yg standard lain..

hermm…ntah la..layankn jer la..janji aku kena betul2 berjimat untuk yoyo trip kali nih..
sbb aku ada banyak plan time balik KL nanti..
_____________________


* pakcik ni SETIAP HARI pun main PIANO kt sekitar park nih..x jemu2,nanti2 la yer pakcik sya kasi donation :p
- gambar atas tuh adalah sekitar central park sini
ok nak cerita balik pasal harini..hermmm…apa lagi,hari ni masuk WATERPARK la..haha..
dah 2 hari x masuk sana..terasa rindu untuk MENCUCI MATA disana..haha
lebih banyak..* sedangkan baru jer lepas jatuh kamera & lens patah 3..hish~ x serik2 *
harini cam kurang skittt jer dr hari2 sebelum nih…mungkin sebab sabtu dgn ahad dorang dah ramai sangat masuk..so isnin hari untuk melepak jer la kt rumah haha..
______________________

* sarapan roti sapu mentega + gula jer *
* gedik kan? *



















hermm,lupa pulak..semlm aku tido lambat sangat & penat sangat untuk tulis blog sbb aku syiok melayan membaca pasal kes ALTANTUYA
haha,nampak sangat mcm aku nih ketinggalan zaman kan??
TAPI,pernah tak korang baca source2 dr WIKIPEDIA???
haaa…aku berani taruh la..korang mesti tak pernah baca kan?
LENGKAP BAI…dr A sampai “hampir2” ke Z la kronologi kes tuh di kupas dlm ensiklopedia bebas tuh..

setiap saksi punya keterangan semua dorang tulis..
setiap detik2 dr mula2 Altantuya dtg KL sampai le kena letup pakai C4 dia cerita detail dr pandangan saksi & tertuduh yg berlainan..
KENAPA aku tetiba cari info pasal kes Altantuya???
tetiba jer ada org bangkitkn balik isu nih dlm fb berpunca dr BERSIH itu hari..
hadoiii…itu la dorang nih..dah nk dekat2 mengundi nih la masanya untuk ungkit segala macam baik buruk org2 atasan tuh..
_______________________________

* ntah patung siapa dlm Hungarospa nih *
* semalam dah citer,bendera biru tuh bendera Euro,tengah2 Hungary..
yg iru tuh..hermmm NTAH LAR *






































sampaikn dorang pakai spender koyak pun nk masuk mahkhamah..
haha..gurau jer..tapi kalau dah koyak depan belakang apa kes?
spender apa yg ada lebih dr 3biji lobang??hahaha
teeetttt…

aku ni kan jenis suka SURFING tenet…dr 1 source masuk ke source lain pulak..
dr pautan kes Altantuya tuh aku baca jugak info pasal 69 KOMANDO/VAT 69…
haa…camner boleh sampai kesitu??
ala,ni semua sbb UTK la..Unit Tindakan Khas..
kan kes Altantuya tuh ada kaitan dgn C4 yg mana org2 UTK jer ada access dgn benda2 alah tuh..
prebet2 biasa mana ada access dgn benda2 camtuh..
kes Altantuya nih HIGH PROFILE beb..sbb ada kaitan dgn org paling atas dlm parlimen..
tuttttt….kk fine,malas nk citer lagi..kang silap2 kena tangkap pulak..haha
*sory yeh pak polisi,jgn tangkap sya.sya just cerita skit2 jer kongsi2 apa yg sya baca kt tenet ok..bukan sebarkn fitnah haha*
______________________

* mamat nih main flatland BMX & Freestyle soccer *
* euro Bungee  / trampoline 1000ft 5min jer
1000ft = RM16 *






































tadi ptg training lagi untuk routine show kitorang…cam biasa,masing2 argue dgn idea sendiri..
tapi aku sendiri YAKIN dgn cara tersendiri aku bwt show & presentation mampu untuk menarik perhatian crowds & mampu menjual product2 kitorang nanti..haha
_____________________

* Suzuki Swift lama? *
eh,harini jumpa tempat makan yg lebih murah..makan2 ringan jer..burger,pizza camtuh la…small restaurant/cafe
harga dia murah dlm RM2,3 dr tempat2 lain..
seblah dia pun ada supermarrket yg lebih murah skit dr COOP supermarket yg slalu kitorang pergi tuh..
kalu shopping banyak2 mmg dpt jimat bnyk la kt sini..
beer Heineken yg dorang minum pun lebih murah kt restoren nih compare dgn restoren lain..aku mana layan beb beer2 dgn alkohol nih..
aku minum Lipton Ice Tea jer..perisa Rasberry lagi tuh..haha
___________________

* Lipton Raspberry,Heineken & Xtreme Hungary Yoyo *

seblum keluar g dinner tadi HUJAN GILER LEBAT!..1st time lebat camtuh kt sini..pasu bunga semua tumbang..
kt street mmg org xder la..kalau senja dah start hujan,semua kedai dah ready untuk tutup sbb dah tau mmg org xkan keluar g street punya..sbb duk rumah sejuk kot kt luar haha..
hermm…dah xder apa nk citer kot…
balik bilik just layan fb dgn tengok tv jer..
sambil2 tuh baca pasal TOKEK/GECKO..
___________________

* pakcik baca apa tuh??..senarai harga
tiket masuk Hungarospa *
* lubang kecik tuh untuk siram air MASUK DIRECT
ke dlm tanah yg keras tuh.giler cool huh!?*





































dgnr live streaming radio KLFM mmg best..
the only radio yg aku dngr dr HUNGARY..kt KL pun mmg aku layan radio nih pun..
dorang citer pasal GECKO adalah haram..
korang google sendiri mesti akan jumpa macam2 maklumat..
aku just nak share antara beberapa yg aku terbaca la..
maaf kalau ada silap..
gecko itu haram dimakan sbb tergolong dlm haiwan yg……..

1. Setelah meneliti keterangan, hujah-hujah dan pandangan yang dikemukakan, Muzakarah berpandangan bahawa para fuqaha’ telah mengklasifikasikan Cicak Gekko Geckko (Tokay) sebagai binatang yang haram dimakan kerana tergolong dalam kategori haiwan yang menjijikkan (khabis) dan mempunyai racun. Begitu juga dengan uruf masyarakat Islam di Malaysia yang tidak menjadikan binatang ini sebagai makanan yang biasa dimakan. Selain itu, sehingga kini tidak ada bukti saintifik dan ujian klinikal yang membuktikan bahawa Cicak Gekko Geckko (Tokay) mampu menjadi penawar atau mengubati penyakit-penyakit tertentu.

2. Sehubungan itu, Muzakarah bersetuju memutuskan bahawa hukum memakan Cicak Gekko Geckko (Tokay) adalah diharamkan oleh Islam. Manakala untuk tujuan perubatan, penggunaan Cicak Gekko Geckko (Tokay) diharuskan dengan syarat keberkesanannya dapat dibuktikan dari segi saintifik dan tiada alternatif ubat lain yang boleh digunakan bagi merawat penyakit berkaitan.
HAMBIK KAU…AKU COPY BULAT TERUS DR http://myhalal.blogspot.com/2011/06/hukum-memakan-dan-berubat-dengan-cicak.html
salah tulis kang dosa pulak..haha
sambil2 tuh korang try search GECKO GERSASI SABAH..
di jual RM1,000,000/kg…1Juta untuk sekilo tau..TAPI,gecko yg budak tuh jumpa 64kg..
HAHAHA!! jutawan terus..RM64,000,000 bai dia dapat…
__________________

* kasi siram air kt atas jalan sbb cuaca sangat panas *
* 1 scoop ice cream 170forint (ft) = RM2.60 *
-giler mahal..tapi nih la juadah berbuka puasa aku untuk 3,4hari berturut2
kalau aku,perkara pertama kau bwt bayar hutang semua kwn2 dulu..
pastu bwt bayar bil astro,letrik,air,streamyx..
PASTU terus bwt rumah banglo 4 tingkat untuk aku duduk dgn nenek aku..
bwt atas tanah dia jer senang haha..

pastu susun trip untuk nenek g Haji..
aku plak nak g keliling dunia.haha
*ANGAN2 SEMATA2 ok…tapi tanpa angan2 otak xkan berkembang jugak haha*

kk,dah merapu melalut jauh dah aku..
nak tido dulu..esok nk g Debrecen..2nd biggest city in HUNGARY..220km from EAST from Budapest..
____________________________

* geng2 BMX & scooter xtreme *
chau2 geng semua…aaa.aku rasa entry nih kalau aku up dlm blog mesti dah bulan pose kot..
kalu sudah masuk bulan pose,aku nak amek kesempatan untuk mengucapkn…
SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR BATIN…

giler awal lagi raya.....SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL-MUBARAK patutnyer haha..

halakn makan minum & halalkn juga PERSAHABATAN kita selama nih ok..
antara yg kenal atau yg tidak pernah bersua muka dgn aku,just nk ucapkn terima kasih pada anda semua yg sudi membaca BEBELAN & REPEkKAN aku nih..haha



korang jgn lupa masuk www.facebook.com/ApertureKU ok..
TOLONG LA CLICK LIKE..ajak kawan2 lain jugak :)



bagaikan berak tak cebok hari2 anda kalau korang tak click LIKE entry nih ;p

2 comments:

  1. teringin nyeeeee nak pegi melawat negara org cam niiiii.....

    ReplyDelete
  2. cik Mis Beauty:: pergi jer memana yg kita mampu..paling senang yg dekat2 la..singapore ada,thailand ada ..indon lagi best..:)

    ReplyDelete