Pages

Previous Entry Kena Baca Jugak :)

Sunday, 7 August 2011

DAY 10 (7/7/2011) - "Naked Island?"

*pemandangan di tengah "Bell House*
- bangunan blakang tuh ada banyak loceng2 besar

YEAYYY!! dah hari ke-10..!!
tak lama lagi nak balik dah!…yes! tinggal lagi 80 hari di Hungary..
hahaha..yeap,giler kan..baru 10 hari tapi da x sabar2 nk balik..
kalau boleh,aku duduk kt sini terus..bwt kerja2 biasa pun xper,janji aku jauh dr masalah2 KUALA LUMPUR…
tak kisah la sini angin dia sejuk…tak kisah la kalau hujan aku kesejukan menggigil..
tak kisah la sini x panas cam KL..janji sini lebih AMAN,SUNYI SEPI & PALING PENTING…BERSIH



kt KL BERSIH jugak…tapi BERSIH 2.0…
hampeh,time nih tngh kecoh2 kt KL pasal bersih tuh..
pergi mampus aku malas nk amek tau sangat..
biar la dorang2 yg giler pasal politik nih susahkn diri dorang bangkang ker sokong ker jadah..
yg penting,sampai waktunyer aku memilih,aku akan pilih mereka yg sekarang nih BOLEH membangunkn MALAYSIA supaya sentiasa maju kehadapan & aman sentosa SENTIASA…

tutup citer pasal politik sbb aku xder idea pasal topic nih..HAHAHA!!

hari ke-10 di tanah EROPAH!..
sebenarnya semlm aku TERTIDO depan laptop sambil menulis entry blog aku hari ke-9…hahaha
malas nk sambung terus aku masuk bilik tido..
harini IAITU sebelum aku tulis entry hari ke-10 ni aku settledkn lagi skit entry ke-9 tuh…haha
entry hari ke-10 nih pun sebenarnya aku sambung tulis pada jam EMPAT PAGI! 4am! 0400!
ntah ler..layan fb,susun atur file & folders dlm laptop & 2Tb external hard disk aku jadah sampai x sedar dah lewat pagi..haha
___________________________

*pakcik nih SETIAP HARI main kt street..mencari sesuap nasi sampai ke gelap malam*

kk,hari ke-10 cam biasa yg x berapa biasa aku bangun lewat lagi..jam 2ptg..haha sempoi jer..aku tido x pikir pasal nak rushing bangun jam berapa pun..
set alarm pun aku tutup balik jer..
tapi dlm otak ada gak termimpi ingatkn harini hari AHAD..so cam terkejut tetiba2 nk bangun tido nak pergi kerja..
sedangkn harini baru KHAMIS…kt KL hari AHAD memang aku kerja…rasanya tak pernah lagi aku BETUL2 CUTI sepanjang start OUTDOOR nih..haha…
SANGAT la outdoor..duhh~~

harini cuaca TERBAEK..PANAS DILUAR! baru la betul2 SUMMER HOLIDAY! hahaha..
apa lagi,aku,diego & fabian plan g masuk waterpark la..
kitorang g ber3 jer..daniel lepak bilik ada kerja..
pakai entrance card yg kitorang ada,MASUK FREE! haha..
PERGHHHHHHHHHHHH!!
RAMAI SIAL ORANG dlm waterpark tuh harini!
dah le besar..orang pulak bersepah2..atas pentas untuk kitorang bwt show yoyo nnti pun ada yg terbongkang tido..
nak kasi tanned kan kulit le katakan..
haha,korang bayangkn ok..
di tepi pantai IBIZA,iPanema,MIAMI atau HAWAII yg penuh dgn manusia mandi manda & terbongkang..
TAPI dlm WATERPARK nih!..perghh padat dgn manusia..
kalah SUNWAY LAGOON lar..haha
mata apa lagi,memang ‘menjamu selera’ la jawabnyer…hahaha
nak bwt camner..dah terhidang..kita ‘makan’ jerla..
mana ada cam sunway lagoon cover2 kulit..sini kalau boleh seSEDIKIT mungkin nak cover..hahaha
___________________________

*berlatar belakangkan bangunan original HUNGAROSPA*
-xleh tunjuk gamba lain sbb bulan puasa ;p

*HEEEPPP!*
kk,tutup citer nih…nanti ada pulak yg TERBANG MELAYANG jauh ke langit hahaa..

mandi swimming pool mmg best..MANDI ok..BUKAN SWIMMING…
sbb aku x reti berenang pun…apatah lagi nak menimbulkn badan dlm air pun x reti..inikn berenang?haha
tenggelam timbul la jawabnyer..
normal pool kt sini pun dah dalam giler..
yg cetek mmg untuk kanak2 & family2 beriadah jer..
lepas 1-1 kolam aku masuk..sajer nak try air dia..
tapi yg best mesti la pool air panas..
kt luar punya pool air x berapa nk panas..biasa2 jer..
ada yg lagi panas tapi kt dlm building HUNGAROSPA nih..
aku try lain hari jer la kot..
_________________________

*setiap hujung minggu pasti akan nampak kapal terbang ini terbang SANGAT RENDAH*
- dia akan buat pusingan diatas udara town HAJDUSZOBOSZLO nih untuk promosi tempat dorang & berlegar2

hermm…kk,citer panas kembali.
sambil2 jenjalan tuh tetiba kitorang nmpak 1 small island kt tepi 1 tasik..
cuma ada jambatan kecil menghubungkn ke pulau kecil yg dikelilingi oleh gerumbunan pokok2 kecil & belukar tebal..
depan jambatan kecik tuh ada sorang pakcik tua duduk bwh payung dgn lagak seperti menajga pintu masuk klub malam jer..haha
kitorang x reti nk bertanya sbb x reti ckp hungarian..
tapi ada mata untuk melihat papan tanda dia..
papan tanda TANPA TULISAN HANYA LUKISAN..*sesaper pun akan faham*
mula2 kami mmg x faham la..sbb papan tanda dia ada 3 gamba jer..
GAMBAR dia::

1) NO VIDEO CAMERA
2) NO PHOTO STILL CAMERA
3) NO BIKINI..

AIK?!…pelik aku..kenapa no bikini pulak??..oo mula2 aku pikirkn sesiapa yg berpakaian mandi x dibenarkn masuk pulau kecik tuh..
hanya pakaian kasual normal jer bole..mungkin kt situ tempat privasi untuk org yg xnak mandi2 kot..sekadar nak lepak2 jer..
CHIETTT! kitorang lepas jalan beberapa langkah patah balik baii tengok papan tanda tuh!!
_______________________

*kita tukar gamba2 yg xleh nk tunjuk bulan pose nih dgn gamba kitorang jer la :p *

X MUNGKIN BIKINI JER…ABIS TUH LELAKI CAMNER PULAK?lelaki bukan pakai bikini pun haha…
lerrr….sekali NAKED ZONE laaa!
hahaha
sesaper yg nak masuk small island tuh kena NAKED…bahsa melayunyer BOGEL bai..
ahhaha
aku dgn DIEGO tetiba excited giler..
aku cakap dia jom la kalu berani kita g tengok jer..
dia kata xleh,nak masuk tengok pun kena bogel habis..hahaha

aku pun bwt2 ckp bahsa hungary la kt pakcik tua tuh..
aku ckp kitorang nk masuk TENGOK jer..kena bogel jugak ker?
pastu dia kata..xper2,masuk jer…
______________________________

*tolong org amek gamba di park*

HAHAHAHHA!!
per lagi..
aku REDAH masuk jer la!!
haaaaaaaaa…
mesti korang ingat aku bwt kerja jahat kt situ kan??

choiyyyyyy..
mana ada lar..
aku jalan separuh jambatan jer..aku tengok dr situ jer baru nampak sorang pakcik tua berdiri separuh badan..
perut ke atas je aku nampak dia..
lepas tuh aku patah balik..
TAK MASUK PUN SEBENARNYA! hahaha
_____________________________

*berjalan pulang di blouvard*

aku x jadi masuk sbb tempat dorang terbongkang bogel tuh mcm terlindung dgn pokok2 yg ada kt tengah2 pulau tuh..
dorang pun cam lepak kt tepi2 pokok jer..
so mmg x nampak apa2 yg kita nak nampak pun…hahaha

aku blah jer dr situ malas dah haha..
lagipun aku rasa dlm tuh mesti ramai org2 tua jer kot..hahaha
cuba kalu yg jaga jambatan tuh awek hotz ker…mesti lagi ramai yg nak masuk..hahaha
______________________

*Lorena Étterem & Panzio*
*namanyer Gyro Dish..ala2 kebab tapi tabur atas pinggan..mix of vege & chips*

dah habis pusing2 1 park kitorang singgah LORENA la untuk dinner..
tung-tang-tung-tang makan terus balik apartment..
sampai terus FB la apa lagi haha..
kemas2 bilik,kemas2 brg2 aku yg bersepah & kemas2 file2 dlm laptop dgn xternal 2Tb aku..
jam sekarang nih menunjukkna LIMA PAGI!..5am baii..
aku tulis entry nih sampai melalut panjang2 ke pagi…
430am tadi matahari dah terbit pun…
skang aku nak g tido dah..
5am kt KL gelap gulita lagi..sini sory bai..dah good morning pun..
________________________

*Street Dancer membuat persembahan*


*ponny ride service..ada CAMEL jugak.Tapi esok2 la kasi upload haha*

selesai hari ke-10..
esok hari ke-11…xtau apa nk jadi lagi..

nak tengok versi video aku pulak..??

korang boleh tengok Travelouge / VidBlog aku kt KENA TUNGGU lepas balik KL
www.facebook.com/ApertureKU
kt situ lebih lengkap aku rasa…haha
CLICK LIKE ok:)



GAMBAR PENUTUP HARI INI
__________________________

*hampir SETIAP HARI ada org main sky diving nih..pemandangan standard langit disini*
*gamba latest baru jerr ambik tadi sebelum sahur 7hb OGOS 2011*

WEDDING VIDEO BAJEE DAH SIAP!!
sila masuk dlm VIMEO.com for BETTER VIEW in HD




OWH2! JANGAN LUPA LIKE ENTRY NIH kalau korang dah baca ok:)..sajer nk tau braper ramai yg dah baca/tengok ;p

3 comments:

  1. saper yg dah baca dr 1st day ??? sep skit! haha

    ReplyDelete
  2. setuju..sekali tersangkut daa kt cni..layamkan aje smpi khatam...nk jugak tu koya komen..

    ReplyDelete
  3. KOYA tuh haper encik Anonymous diatas??

    ReplyDelete