Pages

Previous Entry Kena Baca Jugak :)

Monday, 27 September 2010

OPEN HOUSE!

Aidilfitri dah pun masuk minggu yg ke-2..
ramai kawan2 yg sibuk buat open house..sana sini menjemput datang..
ada gak yg x jemput dtg..
bagi aku mungkin sebab dorang lupa,
ATAUPUN diri kita ni 'bukan tergolong dlm kelompok kawan2 yg layak dijemput dtg kerumah'..
biarknlah.itu hak mereka.
rumah terbuka dorang,ikut suka hati dorang la nk jemput sesiapa pun..
mak x kisah..

btw,THX BEBANYAK KEPADA YG MENJEMPUT AKU HADIR KE RUMAH TERBUKA DORANG..

seblum start aku bercerita...cam biasa PERINGATAN UNTUK SEMUA

TOLONG BERHENTI BACAAN ANDA SETAKAT INI SAHAJA KALAU ANDA TAK SUKA MEMBACA PENULISAN YG PANJANG2 BERJELA2..
BERAMBUS DR SINI OK..G UPDATE STATUS FB KORANG LAGI BAGUS..HAHAHA


x banyak pun yg jemput,tapi sedaya upaya aku penuhi setiap jemputan tuh. Sory pada yg menjemput tapi x dapat nak datang..
sebab2 waktu bekerja yg menghalang kehadiran aku.lagipun aku naik moto jer..
kena hujan lebat memang tak dpt la aku nak gerak..

harini Sabtu 25 September..

ada 2 jemputan rumah terbuka yg jemput aku dr 2,3hari lepas..
pagi2 lagi ada lagi 1 mmber jemput dtg umh dia kt Jln Klang lama..
tapi xdpt bk g yg kt jln klang lama tuh sbb semua pun masa lebih kurang sama..
so aku decide g 2 umah jer..itupun jauh giler..
sebijik kt Tasik Titiwangsa,sebijik lagi kt Selayang.. 2-2 nak sangat aku dtg..
so,disebabkn aku ni jenis x suka kecewakan kwn2,aku dtg gak lar.x elok org dah jemput tapi tolak bulat2..

**area Selayang SUMPAH AKU TAK TAU DOWH..pernah masuk 2,3kali jer..itupun dah lupa**

solution dia.. maps.google.com jer la jawabnyer HAHAHA!!
kalau bab2 baca peta ni aku hebat gak lar..bole hafal dlm kepala kalau study betul2.. ala2 'map orientation' la kalau dlm aktiviti mapping..
Jln nak g selayang dah hafal..lorong rumah dia pun dah hafal..Landmark dia Hospital Selayang..
yg kt Tasik Titiwangsa pulak aku pernah pegi dah umah dia.so hafal map skit2 jer dah ingat jln..

haaa time nak gerak g umah dorang ni yg BEST SANGAT2...
HUJAN LEBAT TIBA2!!! AKU SANGKUT KT SHELL KOTA DAMANSARA SKANG NIH!! huhuuu.. hampeh betul..

da semangat2 nak pegi,dah make up,dah set kamera,minyak wangi segala macam bole pulak hujan lebat..dah le naik skuter jer..
terpaksa la aku tunggu sampai hujan berhenti dulu baru bole gerak..

skang dah jam 315pm..

open house 2 rumah tu start jam 2-6pm lebih kurang.. aku dah set seblum jam 6 nak gerak shah alam terus sbb nak masuk kerja (walaupun masuk kerja lambat haha).. memandangkan cuaca tak berapa nk mengizinkan aku rasa..
aku rasa lar..
tiba2 aku terasa nak TERBERAK PULAK!! hahahahha...
bukan3.. aku terasa PERUT DAH LAPAR..
huhu dah le x break1st..lunch pun aku abaikn jer konon2 nak save perut untuk open house lar..
ambik kau!padan muka kau lapar giler..
aku rasa aku kena cancel la pegi rumah mmber yg kt Tasik Titiwangsa nih..
by that time nk ke sana je dah mkn masa..hujan plak x reti2 nak brenti huhu..
better aku gerak Selayang jer la.. lagi dekat skit dgn KD ni compare to Ttwangsa.. aku plak x suka bwk moto time2 hujan/lepas hujan..
BAHAYA DOWH sebagai seorang penunggang motosikal..
dah tu sejuk..jln basah licin.. pastu aku pun ikut basah sbb kena tempias dr blakang kereta hahaha..

**pelik kan??..diri aku sendri pun pelik.. tulis blog pakai ifon pun tetap gak PANJANG BERJELA2..haha ntah ler..aku ni jenis suka tulis panjang2 sbb nak citer tu biar detail habis.. baru la org yg sebodoh camner pun bole faham situasi citer tuh.. tapi aku ni plak jenis x reti nak brenti menulis hahaha!!!**

ok aku bak sambung citer lagi..pasal open house yg lain aku pergi..
so far rumah yg paling best aku g adalah RUMAH CIDOT..
MASAKAN DIA SEDAP!! semua lauk pauk tu dia masak dowh!!

ayam masak merah,kari daging,acar nenas,ntah apa2 lagi lar..cam basi tomato la lauk2 dia.. tapi SUMPAH..memang SEDAP GILER BABAS!! 2x aku tambah!

*ikutkn nak jer 3x..tapi malu la plak haha*

beruntung la saper dpt kawen jadi husband si Cidot nih..puas makan sedap2 haha.. pandai Dot masak yeh?
Thx yeh Dot sbb jemput..terharu time makan tuh.sedap sangat huhu..

ok yg ni lagi 1 open house aku g kt Ss2 PJ.. umah mmber yoyo,Jazli.. haha yg ni lawak giler..

dah le kawasan situ banyak umah2 org cine..
time tengah mencari rumah mmber aku tuh,tiba2 plak ada sorang mmber tanya kitorang dah sampai mana..
so aku pun nak cover line (nak membohong haha) aku cakap lar haaa..aku dah sampai dpn umah Jazli..sbb kebetulan time dia call tu keter kitorang dah dpn 1 rumah org yg ramai org kt luar...
so kitorang nk brenti jer terus aku perasan..
WOI,SILAP RUMAH! JANGAN BERHENTI! RUMAH ORANG CINE NI!
sbb banyak org cine aku tengok kt rumah tuh..

dlm hati tiba2 aku terpikir,bila masa pulak chinese new year bln2 syawal nih?
ada pulak org cine bwt open house jugak...hahaha!

laaaaaaa.....sekali betul dowh,itu la umah Jazli..haha..bdk2 cine yg ramai tuh mmber abg dia.."Taylors Made"...mmg cine jer la...haha

lepas balik umah Jazli kitorang lepak Zahrat kt Damai..mengISAP shisha (yg mana aku tidak hisap pun..haha)

**ah hujan dah brenti..aku nak gerak dulu lar..balik umah nanti aku sambung taip kt laptop jer pastu terus post haha..byeee**

cantek..mmg cantek..
tadi brenti kt Esso Kepong sbb hujan lebat balik haha!
tadi gerak dr KD area Sungai Buloh xder hujan pun..
so aku budget sampai selayang x hujan lar..
sekali lepas brenti kt Esso Kepong hujan balik daaa area Selayang!!
huhu 'gerimis mengundang' basah kuyup gak la tapi aku redah gak haha...

dah dekat rupanya umah Lin dgn kepong tuh..x sampai 5min pun..

**Skang dah sampai umh Lin pun..tngh duduk dpn meja makan dia,blasah sorang2..hahah!!**

mak aiiii...SEDAP BETUL kuah kacang..
haha betul2 sedap kuah kacang Lin!! lagi sedap dr kuah kacang satay kajang!

haha aku sorang2 jer yg duduk kt meja makan utama dia nih..semua lauk pauk dpn mata jer hahaha..

makanan org Johor..Mee Bandung,hermmm.. ntah,yg lain cam x 'Johor' pun..
ada nasi impit,salad buah,bihun goreng..
air laici & kuih raya..

geng2 Meet The Aril's dah chiow 10min seblum aku sampai..
skang berteman dgn Mohd Amalina dgn Rose & kwn2..
sambil mkn sambil menaip blog..

baru aku sedar.. KAT LUAR HUJAN LEBAT!!... camner aku nak balik nih?huhu.. nampak gaya cam terpaksa duduk lama plak kt umah Lin nih.. tapi malu pulak duk lama2..org lain masing2 dah beransur pulang..aku pulak tercongok kt sini lagi huhu..

SALMIZALI LISA...-betul x jawa eja nama Lin?? hahaha!! bunyi sama tapi betul ker?haha.. baru tau nama penuh Lin..terbelit2 lidah nak sebut.. Mohd Lin jer la yg senang..

aduh...k lar,aku dah malas nak menaip..panjang giler dah nih..aku boring korang pun mesti boring kan???
SAPER SURUH BACA SAMPAI HABIS??? HAHAHA!!

2 comments: