Pages

Previous Entry Kena Baca Jugak :)

Thursday, 22 July 2010

Heliza Helmi - Orang yg membuat aku TERKESIMA...haha


* geram dgn ke-cho-mey-lan DIA!! *
aku nak tulis ni harini jugak..sbb aku rasa kalau lama2 aku duk tangguh2 memang tak buat ler jawabnyer..jumaat sampai ahad ni SUMPAH AKU SIBUK GILER DENGAN EVENT KARNIVAL EXTREME - PIALA DATUK BANDAR..ntah berapa ramai le yg datang nk join..x kisah le ramai ke sikit..janji event berjalan lancar seperti yg dirancang..*cross finger*..


lepas habis comp ahad tuh,pagi isnin dah nak flight g Sabah..ada Level 3 outdoor instructor kt Beaufort..lama aku tunggu peluang nih..walaupun level 2 xder tapi redah jer masuk sbb dpt invitation...hehehe..

harini cam best skit lar..manis2 jer..haha..ada 2 perkara yg best..tapi nak citer 1 jer..sbb yg 1 ni jer best untuk dikongsi..hahahaah

DAPAT JUMPA HELIZA HELMI!!!

umpama mimpi menjadi nyata bila aku dapat jumpa Heliza Helmi dpn2 sedangkn aku baru kenal artis ni x sampai 3 bulan kalau x silap aku..
cara aku kenal dia cam x best skit lar..aku baru tau dia ni artis sbb Fb..

perasaan aku cam nak EXPLODE time jumpa dia depan2 mata aku..jadi tak keruan dibuatnya..muka blushing2 jer..huhuhu..

ada 1 hari tuh hari jumaat..aku kt Shah Alam Extreme Park ( tmpat kerja la )..aku login la Fb aku pakai laptop mmber aku...tngh dok tengok2 Home Page Fb aku tuh,mata aku teralih le ke arah sisi atas kanan main screen tuh..
aku nampak le gamba2 suggestion friend seperti biasa kecik2 tuh..pastu aku ternampak le 1 raut wajah tuh...aku tengok ada 2org kwn aku mutual friend dgn dia nih..

so aku click ler nama dia tuh.."Heliza Helmi"...
tengah aku dok2 click page dia aku masuk le photo album dia..click yg pertama aku dah tergamam sikit...dlm hati ni bertanya...

"saper awek nih??"..

aku tengok 2 member scooterist aku mutual friedn dgn awek nih..
aku teruskn jugak click tengok gamba dia yg ke 2 & ke-3..sampai je gamba ke-4 TERUS AKU TERKESIMA MELIHAT WAJAH DIA YANG CUKUP COMEL,AYU,CANTIK,MENYERLAH KECANTIKAN wanita melayu terakhir di wajah beliau!!!..FFuuyyyYYoooOO!!!

aku tergamam+terjatuh hati pada raut wajah dia yg cukup comel tuh..
tanpa membuang masa terus la aku update status fb aku tanpa masih mengenali siapakah gerangan gadis itu..
dlm status aku tu aku tulis lebih kurang camni lah..

"Hari ini dalam sejarah hidup dimana aku dapat melihat satu ciptaan tuhan yg maha cantik & paling comel pernah aku tengok..bertudung,ayu+comel GILER!!..terkesima aku menatap wajah beliau walaupun hanya pada foto2 sahaja.."

lepas aku update,tak sampai 5min,terus ada member aku call hp aku...
dia terus tanya..

"JAWA! AWEK TUH ADA LAGI KAT PARK KER???"
aku jawab..
"Mana ada kt park lar wei!!...aku ckp aku tengok gamba dia kt fb jer...hahaha"

lepas tuh ramai2 le kwn2 post kt status aku tuh duk tanya saper nama awek yg aku cukup puja2 itu..so aku kasi la dorang link page awek nih..aku post masuk dlm inbox dorang konon2 malu ler kalau nk sebar2kn nama org kt wall kann...
lepas tuh aku kongsi le citer tu kt sorang mmber aku yg duduk sebelah dgn aku..Faza time tuh..
aku ckp kt faza..

"faza! nak tengok tak perempuan PALING CUN+AYU+COMEL pernah jawa tengok dlm hidup jawa??!!"

"mana dia??cun sangat ke perempuan tuh??" faza menjawab..

so,aku dengan gaya malu2 tersipu terus aku tunjuk la gamba fb perempuan tuh...
terus si faza ni bersuara...

"LAAAAAAAAAAAA....HELIZA HELMI KER???...dia nih artis la jawa!!..AF berapa ntah dia nih..dia nih memang comel sangat pun..."

"HUH??!!..."

aku terus malu giler!! sebabnya aku dok malu2 nk tunjuk kt dorang tapi rupa2nya Heliza Helmi ni artis llaaaa...terus budak2 tempat kerja aku BANTAI GELAK KT AKU...HAHAHAHA!!!

tapi xper,dlm hati aku tiba2 datang 1 keberanian yg pelik...aku berkeras juga,aku nak berkenala dgn si dia nih SEBAGAI SEORANG HELIZA HELMI YANG BIASA..bukan HELIZA HELMI AF si artis...
aku private msg masuk inbox fb dia.

aku citer la camner aku bole tiba2 jumpa fb dia,camne aku bole tergila2 sangat kt dia..
aku ckp le aku nak berkenalan dgn dia sebagai seorang Heliza Helmi yg biasa jer.bukan artis...
itu pun selepas si Faza ni kasi nasihat kt aku..

"kalau jawa dah minat,msg jer la dia..ckp yg jawa nak berkenalan dgn dia..mana tau jodoh ker.."

hahaha...memang aku bantai gelak jer cara faza bagi idea tuh kt aku..tapi aku pikir2,x salah kalau aku mencuba..tak rugi apa2 pun kalau aku mencuba kan??

selepas aku msg tuh,2,3,4,5,6,7 minggu & seterusnya aku duk minat kt dia walaupun dia x reply pun msg yg aku send dlm inbox diaa tuh..
budak2 tempat kerja semua dah tau yg aku tergila2 cam org gila (mmg aku gila kot) kt si Heliza Helmi nih..
tiap kali aku duk citer pasal perempuan jer,mesti dorang ckp,

"ada comel cam Heliza Helmi x??"...hahaha..

dorang duk perli2 kt aku la.."cari awek yg comel cam Heliza Helmi tau!"..

itu jer la yg aku kena sepanjang nih..

TAPI UMPAMA BULAN JATUH KERIBA...

tanggal 22/7/10 hari Khamis aku dengar ada krew RTM nak dtg buat tv shooting kt extreme park..aku budget artis biasa2 jer yg dtg shoot..RUPA2NYA HELIZA HELMI LA WEIII!!!!..

dah le hari khamis tu aku cuti..bangun sah2 la lewat skit..mula2 Fiza ada call fon aku tengahari tuh..tapi aku bole pulak dlm mamai tu pegi off fon aku..
lepas aku bangun terus la aku turn on balik hp aku..x sampai 5min,tiba2 masuk sms..

1) Ainie - "HELIZA HELMI ada kat park sekarang nih!!!"

2) Myza - "Heliza Helmi tengah shooting kt sini,tengah lepak dpn ofis skang nih"

3) terus Fiza call aku sekali lagi..."WOI,HELIZA HELMI ada kt park dowh sekarang nih!!"

WAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!! x sempat nak call balik untuk confirmation terus aku bergegas mandi2 cam lipas kudung!...sempat jugak aku check status Fb si Heliza tuh..
sekali betul daa...dia memang ada shooting dgn RTM pasal Go-Kart dgn Wall Climbing hari ni...
time nak kluar tuh hujan baru turun..bole tahan lebat la..
AKU TAK KIRA,hujan pun hujan lar...aku pakai baju hujan meredahi hujan sbb aku naek skuter je g kerja...hahha..

berdesup aku bwk skuter..HELIZA HELMI punya pasal la..
*dlm hati takut jugak dorang dah chiow awal sbb hujan kan..camne nak shooting..*
tapi aku x kisah...lebih baek aku dtg tengok dulu kot2 dorang masih ada kt park kan??..haha

MEMANG NASIB AKU BAEK...HELIZA HELMI masih meneruskan shooting dia kt wall climbing!! maknanya aku masih awal lagi!! haha...
lensa kamera aku memang tak lari dari wajah si Heliza nih la..asyik2 gamba dia jer aku snap..
gamba aku dgn Heliza x banyak mana pun..sbb aku x suka ada gamba aku banyak2 dlm kamera sendiri melainkan gamba kt tempat2 bercuti jer..


perghh...sedar tak sedar dah panjang giler aku taip duk citer pasal Heliza Helmi jer..
huhu..mata sudah ngantuk nih..jam 430am nih!!...
nak up gamba heliza dgn aku pun ambik masa lama sangat dah nih.boring aku menunggu..
haaa...dah up pun gamba tuh...cis,kat atas sekali pulak blog ni set gamba aku..haha..malas aku nk setup lawa2 blog aku...janji aku tulis ada isi sudah..haha..

nak tengok banyak lagi gamba Heliza masuk le kt Fb aku..haha..tapi selepas 2minggu la aku masukkn sebab aku dah mula sibuk sampai ahad pastu g sabah lagi 12hari..offline le aku camni sleama 12hari..huhu..

oh yer..teringat pulak gurauan dr sorang rakan kerja aku..

sorang lagi gurauan dr rakan sekerja..terjadi 2 hari sebelum Heliza Helmi dtg..

"tok sah le pergi ke Sabah tuh...xdernyer dapat jumpa Heliza tuh..ahaha..'

*AKU EDIT SEBAB AKU TAK SUKA BACA DAH...HAHAHA*


2 comments: