Pages

Previous Entry Kena Baca Jugak :)

Monday, 22 March 2010

PENAT & RELAX TAPI TETAP PENAT

Haih..these few weeks aku rasa cam jadi 'hamba kerja' plak...(HUJUNG2 BULAN FEBUARY)

dah tak boleh pakai pepatah "kerja untuk hidup"..terpaksa pakai "hidup untuk kerja" untuk menjelaskan situasi aku nih..

macam2 aku kena settledkan sendiri atau dalam erti kata yg lebih jelas adalah aku sorang jer yg kena buat..itu ini macam2 benda nak kena buat.lepas 1 kena buat lagi 1..

dah siap 1 tiba2 masuk skali 3 benda baru nak kena buat..

Kerja yg memerlukan kudrat jer dah memerlukan seluruh tenaga+konsentrasi..


2/3/10


dr pagi sampai ke petang aku kena cat 'danger line' kat edge skate park..

MEMANG MASAK badan aku kena bakar dengan matahari..

org putih slalu gi pantai tuk dapatkn 'tanned skin'..

tapi kita kt sini tak payah jauh2..kluar umah duk kt tengah2 panas lebih dr 7 jam!

CONFIRMED dapat kulit cam yg dorang nak tuh..


4 hari seblum tuh(jumaat 26/2/10) aku kena set route untuk Kid's Speed Climbing Challenge..

dr pagi sampai ptg aku duk tergantung atas wall..tapi aku puas dengan perjalanan event tu pada 28/2/10 ahadnya..

semua berjalan seperti yg aku jangkakan..


ok,tutup citer pasal aku penat bekerja,sebab semua orang pun ada masing2 punya style penat untuk kerja dorang..

ni nak citer pasal hari ini,3/3/10 Rabu..

aku terpaksa bekerja sebabnyer ada 'rombongan' dari Kolej Komuniti Kuala Langat (KLCC) datang ke Shah Alam Extreme Park(tempat kerja aku la)..

dorang ada buat aktiviti Flying Fox & Paintball..so aku kena settled bab2 food & beverages dorang..

sambil tu supervisor bdk praktikal dr kolej tu plak outstation.

So dia mintak tolong aku tengok2kan anak buah dorang...yg mana mamat yg gi outstation ni sempat balik bekerja semula sebelum budak2 tu start aktiviti...cam siot jer..


patutnyer aku cuti tiap2 hari rabu,so dalam otak,aku dah plan nk rest & kluar tngok muvee(seperti biasa)..bole plak aku TERLUPA pasal event tu!!

Nasib baik aku ingat,kalu tak mati aku slumber gaban je tak datang kerja..HAhaHAha!!..

Start dr pagi da macam2 masalah aku kena..

mula2 pagi tu aku tengah single stand skuter aku dpn umah sebab nak tengok surat kt post box..tapi aku malas la nak matikan enjin..tengah duk belek2 surat tuh,tetiba jer DUM!!...skuter aku tumbang daa..CUKUP CELAKA!..dr tahun 2006 time aku beli skuter tuh,kalau tak silap aku,cuma 3 kali jer skuter aku tumbang..tak pernah lagi jatuh teruk..tak per,salah aku jugak,single stand kt tanah yg tak rata...


Lepas kejadian tadi,aku terus shoot nak gi kerja..sebelum sampai ke Park,Aku ditugaskan oleh bos aku untuk hand over 1 surat(quotation) ke SMK BUKIT JELUTONG...dalam fikiran aku selama ni,SMK Bukit Jelutong terletak kt area TTDI Jaya..so,aku terus jer la pergi skola kt TTDI Jaya tuh...dah siap parking,amek pass pelawat,naik tangga nak pergi ke pejabat sekolah tetiba aku tergerak hati untuk telefon cikgu yg harus aku berjumpa tuh..lepas telefon cikgu tuh,aku rasa cam tak sedap hati plak..

aku tengok la pass pelawat aku tu semula...terang2 dia tulis "SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN TTDI JAYA"!!!.....CUKUP CELAKA...aku tersilap pergi sekolah daaaaaaaaa...........hampeh betul,dah tau kesilapan tuh,aku terus shoot gi ke SMK Bukit Jelutong yg sebenar...hahahah...nasib baik aku tak cakap kt cikgu sekolah tu aku dah ada kt depan pejabat sekolah..kang dia cari aku tak jumpa2 jugak sebabnyer aku kt depan pejabat sekolah lain..ahAHAHHa!!


Berlalu seharian aku bekerja pada hari rabu ini aku balik umah untuk bersiap2 nak kluar tngok muvee kt Sunway 'segitiga' dgn sorang mmber aku nih..(kita namakan dia ni A)..si A dah ajak dr sabtu lepas tapi aku tak dapat nak join sebab sibuk dengan macam2 kerja dan aku sendri penat giler untuk kluar berjalan..lepas asyik tukar2 hari dr ahad mlm tukar isnin mlm tukar plak slase mlm last2 blum sempat sampai ari slase aku dah set tukar hari rabu jer(iaitu harini ler)..aku ni jenis malas nak lambat2 kalau dah plan.sebabnyer kalu dah plan aku suka start awal pastu bole habis awal.bole aku balik umh rest tengok tv plak!!(ahAhAhA!!)..tapi 'MUNGKIN' disebabkn miscommunication bole plak si A ni relax,chill & easy kt tempat lain plak..xper lar,sebab si A da budget yg sorang mmber aku lagi akan dtg lewat sebab ada 'hal' lain..kita panggil mmber yg lagi 1 nih si B..

Punya semangat aku dtg awal 3jam dr muvee nite aku!..si A da rasa bersalah giler sbb buat aku 'cam-org-bodoh-tunggu-sorang2' kt Sunway 'segitiga' nih..sambil pusing2 mall nih,aku gi lepak tengok Ice Hockey kt ice ring..team Malaysia vs 'dunno-where-from-mat-saleh' punya team..syok aku layan sendri,team Malaysia menang dengan pungutan mata 3 berbalas 2!!MALAYSIA BOLEH!!..

Haih sambil menulis 'catatan-hari2-moody-aku' melalui ifon nih,aku duk lepak kt mamak berdekatan dgn mall 'segitiga' nih..sambil nunggu si A dgn si B sampai..SUMPAH aku BORING!.."Penantian satu Penyeksaan"! betul pepatah tuh..boring betul plan kluar ramai2 nih..mesti masing2 ada hal sendri pastu mesti lambat & halangan2 lain yg boleh membuatkn aku rasa cam nak shuffle plak kt mamak nih!!..sebab tu aku lebih selesa kluar bersendirian aka lone ranger jer..tak payah pening2 nak plan,tak susah nak bergerak,tak susah nak buat keputusan untuk tengok citer apa jer yg ko nak tengok kt wayang nih!..semua bole buat ikut suka hati sendri..tapi sebab member punya pasal aku sanggup gagahi jua semua perasaan 'celaka' nih..

Aku masih disini masih menunggu mmber2 aku & menunggu telur 'half cook' 2 biji aku..punya ler lama menunggu!rasa cam nak shuffle lagi sambil buat head spin atas meja plak..

Seperti tuhan mendengar keluhan hati aku ni plak!..yg ditunggu2 sudah tiba!..si A & B da sampai & telur 'half-cook' pun da sampai..tapi yg buat tak bestnyer,telur yg aku order nih bukan half cook..da nak jadi cam telur orang kawen plak!..potong betul lar..50min lagi tinggal sebelum aku start masuk cinema..boringgg jer menunggu.


aku sambung balik,movie yg aku tengok malam tuh bertajuk The Book of ELI...aduh!CUKUP CELAKA jugak citer ni sebenarnyer..giler PERLAHAN STORY LINE dia...sampaikan aku TERTIDO!!...boring giler,jalan citer dia tak best mana pun...action kurang,gaduh skit2 jer...rupa2nyer hero dia buta daaa...cam babi jer...dari awal cam cool,gaduh gaya nak gempak habis,dah hujung2 baru tau,dorang berebut buku Holy Bible jer..konon2 dorang tak nak buku tu terus lenyap di dunia..ceh!..bagi aku,movie nih cam Indie Movie jer..harapkan Denzel Washington jer la nak tarik penonton..balik rumah terus aku bantai tido..disamping itu tv yg aku tonton telah bertukar tugas..tv tu yg tonton aku,tidoooo...


Sehingga di lain waktu..Adios! Hasta Luego!..

0 Comments:

Post a Comment