Pages

Previous Entry Kena Baca Jugak :)

Friday, 23 October 2009

Orang Melayu..Lagu Melayu..

aku nak citer skit pasal lagu melayu kiter nih ler...
xmoh panjang2 harapnyer ..sbb ak boring time nih..sajer nk menaip...

kita mulakan dgn lagu Ramlah Ram yg slalu diputarkn di radio beberapa bulan lalu..siap heboh kt sokkabar dia marah2 kt 1 stesen radio swasta tu sbb radio tuh xmoh main lagu baru dia...alasan stesen radio tu senang jer.....

"lagu ramlah ram x sesuai dgn gaya stesen radio mereka yg sentiasa fresh & updated"..

mmg betul pun dorang cakap camtu.bayangkn ler,lagu ramlah ram tuh bagi aku sesuai untuk tahun awal 90an & hujung 80an jer!..lagu cam bodoh jer!..terpekik terlolong,merayu2,tersedu2....aduhhhh,tolong ler cik Ramlah oi...awk tu kalau x dpt komposer yg bagus,xyah ler bwt album/lagu lagi untuk zaman skang nih....lagu2 awk tuh x sesuai lansung!..zaman skang nih org kiter bertambah cerdik untuk memilih lagu2 yg freshy & catchy jer...kalau lagu2 yg jiwang2 leleh tersedu2 memuja org,bulan semua tuh dah xleh masuk ler..

sesuai sangat........masuk lubang jamban jer!..
ko ingat dgn lagu lama ko yg top tuh bole bwt ko akan top semula dgn lagu baru yg bercitarasa lama tuh?!?!...*pening aku nk fikir ayat nih..main hentam jer taip..ahah*

lagi 1 jenis lagu melayu yg aku benci sesangat adalah lagu2 dr seseorang artis baru nk baru nak naik........

korang tau camner cara senang artis baru nk naek dgn lagu baru?...senang jer....
korang bwt lagu akustik..pakai gitar kapok,pastu suara korang kena kontrol ala2 ayu,lemah gemalai gitu....CONFIRM bole top lagu korang!..
konon2 lagu akustik nih cam tunjuk bakat original ler kot..pantat lar korang yg bwt lagu camni..baru lagu 1st dah poyo cam superstar..cari ler cara lain..
xyah bagi contoh...banyak giler..korang pikir sendiri mesti dpt tau punyer..contoh paling senang adalah artis dr malaysian idol yg laki tuh..yg dr kuching tuh,yg laki muka cute ala2 awek tuh..yg nyanyi lgu dr Korea tapi tukar ke version melayu.......

kimak betul mula2 aku dngr lagu tu dlm radio..2minggu pertama aku dah tau lagu tu akan top sbb ala2 akustik ler konon..pastu baru aku tau lagu tu ciplak/tiru lagu korea..sedap memang sedap dngr,tapi bila aku tau asal usul lagu tu bertambah benci aku kt lagu tuh..

1 lagi trend masa kini cam biasa......LAGU INDIE....aduhhhhhhhhHHHH!!!!!!!!...........
lagi celaka....REMAJA MELAYU KITER SKANG NIH SEMUA STUPID & XDER IDENTITI...knaper aku kata stupid?.......

persama dia adalah SUKA MENGIKUT ORANG......bila org bergaya camni,korang pun nk ikut,bila org ramai lepak sini,korang pun nk tunjuk hidung lepak situ,bila ramai org giler indie,BERTAMBAH RAMAI budak yg berlagak sombong bodoh nk ikut suka lagu indie..konon2 cool ler kalau dengar lagu indie sajer..INDIE MY MUSIC ler konong2 nyer!..bila org tanya ur fav music?..poyo ckp,"i like indie & local music"...sedangkn seblum tuh dlm collection minat lagu britney spears lar,minat band Blue,the moffats,backstreetboy lar,shakira la..ADOOOIIHHYYAAAAAIIIIIiiiiiii!!!!!!!.......korang ni remaja melayu yg sengal+stupid ler!suka ngikut org......*biasa lar,org mlayu malaysia mmg camtu sejak thn 2000 nih*..

knaper xder identiti?.....

sbb suka puja lagu org lain sedangkn lagu sendiri bnyk lagi yg bagus2..konon2 dngar lagu org2 indon cam korang nih berfikiran jauh ler konon..xmaen ler lagu2 band local cam Exist,kristal..dngr lagu Ungu,Radja dll semua tuh kiranya korang ni menghargai sangat le lagu tuh..sedangkn korang dgnr lagu tu semua sbb lifeStyle org indon tuh sendiri menarik untuk diIkut....korang tengok awek indon cun2,korang pun nk dngr lagu indon budget cool nanti awek2 mlayu tangkap lentok kt korang ler..pundek r..kalau muka dah memang cam tong sampah,xyah ler nak poyo dngr lagu org seberang..sedangkn korang sndri dok kutuk2 pendatang asing dgn pekerja asing kt sini...

aduhhh........dah terlebih taip plak..asyik sangat aku duk ngutuk pasal anak2 mlayu malaysia nih....nih baru skit,bnyk lagi nk kutuk nih..tapi dlm tajuk citer yg lain ler...ni baru pasal lgu jer..

jap2..seblum aku menghabiskan semua nih,nak bagitau..aku dengar semua lagu yg aku rasa sedap kt telinga aku jer..x kira indie ker,electro ker,dangdut ker,jiwang ker,klasik ker,samba ker,janji sedap ada melody yg bagus..aku simpan dlm koleksi aku....

dah ler...bnyk sangat idea nk tulis dlm 1 blog mmg sengal ler nk baca..mesti korang ckp "babi betul lar moji nih!taip banyak2 tapi x best langsung!"...haha..saper suruh baca sampai sini...korang patut berhenti time kt Ramlah Ram tuh tadi..ahaha....chiow¡hasta luego!

1 comment: